Den Nakna Bokälskaren

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Marina och Per Harbeck - 26 februari 2013 11:51

Man kan aldrig bli för gammal för Harry Potter böckerna :) Tänk om denna bokserien hade kommit när jag var i 11 år så hade dom blivit mina biblar lätt! Speciellt med den fantasin jag hade som 11-åring! 

Harry är en helt vanlig 10-årig kille som bor hos sin moster Petunia och hennes man Vernon och deras 10- åriga son Dursley. Något han hatar över allt annat. Familjen Dursley gör inget för att dölja sin avsky för Harry. Dudley hittar på allt för att göra livet till en pina för Harry. När det börjar närma sig Harrys 11-års dag får Harry post, något han aldrig fått förut. Men givetvis är lyckan kort då han inte får lov att läsa sitt brev. Under kommande dagar kommer det fler och fler brev till Harry och Vernon får panik och tar med hela familjen och Harry och flyr. Efter några dagar så har dom kommit till en liten ö med en väldigt förfallen stuga. Det drar kallt och har blåst upp till storm. När klockan börjar närma sig midnatt är det bara Harry som är vaken och ligger och räknar minuterna till sin födelsedag. Plötsligt hör han ett ljud utanför stugan. Någon bultar på dörren. Dörren ramlar in med ett brak och en enorm person fyller upp hela dörrhålet. In kommer en jättestor man som presenterar sig som Rubeus Hagrid. Han blir allt annat än glad på Vernon och Petunia över deras behandling av Harry och när han får veta att Harry inte ens vet om att han är trollkarl brister det för Hagrid...

Man kan inte annat än älska dessa böcker. Mycket bra skrivet och lättläst om man är lite yngre men även vuxna kan läsa böckerna utan att dom känns barnsliga. Jag tror dessa är några av mina biblar ;D

 

 

Presentation

I denna bloggen kommer jag och min man Per recensera böcker vi läst. Är du intresserad av att vara med och lägga in recensioner är det bara att höra av dig som en kommentar :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards