Den Nakna Bokälskaren

Alla inlägg under januari 2013

Av Marina och Per Harbeck - 12 januari 2013 16:00

Första delen i trilogin Starcrossed där vi får följa huvudpersonerna Helena och Lucas och hans familj.

Lång, blond och vacker som en gudinna. Omänskligt stark och overkligt snabb. Och som hatar uppmärksamhet något som är svårt med den kombinationen. Helena är väldigt blyg och gör allt för att vara osynlig och van vid att betraktas som konstig bland skolkamraterna. Allt förändras när Lucas och hans syster och kusiner börjar på skolan. När Helena ser honom första gången grips hon av ett överväldigande hat och försöker strypa honom inför en massa elever på skolan. Inte nog med det utan hon har helt plötsligt drabbats av mardrömmar och hon vaknar med grus,jord och blod i sängen och börjar se vad hon tror är spöken som gråter blod och hela tiden upprepar en massa namn och "blod för blod"

Helena blir ännu mer förvirrad när hennes bästa vän Claire berättar att hon hört Lucas försvara Helena inför en annan kille och att Lucas och hans två kusiner Jason och Hector blivit avstängda från fotbollslaget då Lucas och Hector drabbats samman i ett bråk om Helena.


Denna bokserie är riktigt bra och jag älskar det faktum att det handlar om gudar,grekiska mytologi.Josephine lyckas hålla spänningen uppe under hela boken och den är riktigt svår att lägga ifrån sig. Inte en enda gång under handlingen lyckas man lista ut vad som ska hända eller gå handligen i förväg.


 

Av Marina och Per Harbeck - 10 januari 2013 22:37

Sista boken i trilogin om Ana och Christian. Många frågor som får svar. Fortfarande en mycket kontrollerande Christian som håller på att reta gallfeber på mig och där jag vid några tillfällen väntade mig hustrumisshandel, något som givetvis aldrig händer. Även om boken är lika välskriven som dom två första så har jag väldigt svårt för killar med så stort kontrollbehov. Och jag kunde stundtals reta mig som fan på Ana som bara mjäkade med. Men så ÄNTLIGEN kommer det jag väntat på i alla tre böckerna! Man har ju hela tiden fått små glimtar av det liv Christian levt innan så man har ju ändå haft lite förståelse för hans sätt men nu får man veta allt. E L James har gjort ett mycket bra avslut på boken med en liten svag hint att det kan komma fler böcker. Om det handlar om Christian och Ana får man inte veta. Trots att jag inte riktigt gillar det dominanta i boken är den riktigt bra. Spännande saker händer nästan hela tiden och jag älskar fortfarande gudinnan och det undermedvetna. Mellan varven skratta jag en hel del. Så... Bara läs böckerna!


 

Presentation

I denna bloggen kommer jag och min man Per recensera böcker vi läst. Är du intresserad av att vara med och lägga in recensioner är det bara att höra av dig som en kommentar :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards