Den Nakna Bokälskaren

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Marina och Per Harbeck - 24 januari 2013 19:30

(TIPS: läs först Syndaren och Skendöd )

På julaftons natt kallas rättsläkaren Maura Isles och kriminalassistent Jane Rizzoli till en mordplats där en ung kvinna blivit brutalt mördad. Mycket snart händer fler mord och i jakten på mördaren kommer dom i kontakt med en förening som kallar sig Mephisto-stiftelsen som ägnar sig åt att studera och analysera djävulen. Mot Rizzolis vilja blir hon tvungen att ta hjälp av föreningen då ett nytt mord sker i stiftelsens trädgård under en middag.

Alla er som följer serien Isles och Rizzoli eller vad den heter kommer nog gilla denna bok då den handlar om just dessa två kvinnor. I början hade jag väldigt svårt att komma in i handlingen då jag bara såg dessa två från serien framför mig och försökte komma ihåg egentligen vad det hela handla om i dom små snuttar jag sett av serien. 
Men boken är riktigt bra. Man får bitvis följa både Maura Isles och Jane Rizzoli i vad som händer i deras privatliv och i deras jobb. Man får även veta lite om deras bakgrund vilket då fick mig att undra om det möjligen finns fler böcker om dessa kvinnor. Vilket det finns. Kom aldrig fram till hur många dock. Tess har även vävt in andra personer i storyn på ett bra sätt och man blir väldigt nyfiken på vilken roll dom personerna har i det hela.

 

 

Presentation

I denna bloggen kommer jag och min man Per recensera böcker vi läst. Är du intresserad av att vara med och lägga in recensioner är det bara att höra av dig som en kommentar :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards