Den Nakna Bokälskaren

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Marina och Per Harbeck - 2 maj 2013 00:26

 


Efter ha läst Faldbakkens debut "Gränsen" så blev jag sugen på fler av hans böcker och då blev det denna som även den handlar om kriminalkommissarie Valmann och hans försök att lösa svåra mordfall oftast tillsammans med sin sambo Anita, som också är polis.


Karin Riis hittas död i sitt hem där hon har blivit brutalt misshandlad och sen lämnad för att dö och två män blir automatisk misstänkta. Hennes ex-make med ett våldsamt förflutet och hennes nya älskare med psykiska problem. Men fallet blir inte lättare av att bägge två verkar ha alibi och Valmann inser att det är något mycket värre än ett värre svarsjukedrama och värre blir det när ännu en kvinna hittas mördad och som verkar ha haft kontakt med bägge männen. Nu måste Valmann ta reda på om männen har ett gemensamt förflutet eller om allt bara är en slump och var passar dom bägge mördade kvinnorna in.


Jag gillar Faldbakkens tilltalande språk, han skriver enkelt men ändå med finess, man har inga problem att hänga med i boken och han driver storyn hela tiden framåt. Faldbakken har snabbt blivit en av Norges mest lästa deckarförfattare och detta är hans fjärde deckare, jag hoppas det blir fler utav samma vara. 

Presentation

I denna bloggen kommer jag och min man Per recensera böcker vi läst. Är du intresserad av att vara med och lägga in recensioner är det bara att höra av dig som en kommentar :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards