Den Nakna Bokälskaren

Alla inlägg den 31 mars 2013

Av Marina och Per Harbeck - 31 mars 2013 15:02

En ny ras har kommit till jorden och tagit över människorna genom att leva som en parasit och göra dom till sina värdar. Några få människor har undkommit och utkämpar ett krig mot dom. Melanie har blivit tagen när hon var ute och försökte hitta sin kusin och har en själ i sin kropp men i stället för att försvinna så finns Melanie kvar i kroppen vilket gör själen Vandraren förvirrad. 

Melanie är orolig att sökarna ska hitta hennes bror Jamie och hennes älskade Jared. Melanie bombaderar Vandraren med bilder och känslor över dom två viktigaste personerna i sitt liv och vädjar till Vandraren att inte leda sökarna till dom. Till slut kan inte Vandraren motstå känslorna och dom ger sig ut för att leta upp Jamie och Jared. Frågan är bara om mannen dom älskar kommer att tro att Melanie finns kvar i kroppen och kommer han låta dom leva om dom hittar honom?

Efter en lång vandring i öknen hittas dom av Melanies farbror Jeb och ett gäng som undkommit sökarna. I början vill alla som bor i det underjordiska hem Jeb ordnat döda Vandraren men Jeb har en annan tanke. Vandraren och Melanie får en chock när dom ser att Jared och Jamie är med Jebs gäng. Dom ser också hatet i hans ögon och Vandraren och Melanie undrar om han någonsin kommer tro på dom om dom berättar att Melanie finns kvar. Under tiden får Ian upp ögonen för Vandraren.....


Boken var rätt rörig i början men när man väl kommer in i den så är den fruktansvärt bra. Jag fick boken i bröllopspresent av min man (2009) och det är först nu som jag läst den. Jag började läsa den när jag fick den men fastna inte i den då jag var för fast i Twilight-serien. Den är skriven på ett väldigt annorlunda sätt om man ska jämföra med Twilight. Inte den typiska sliskiga kärlekshistoria man kan tro. Jag hade väldigt svårt att lägga undan boken och fick en gång sno den tillbaka från min man som började läsa den samtidigt som mig :)

Presentation

I denna bloggen kommer jag och min man Per recensera böcker vi läst. Är du intresserad av att vara med och lägga in recensioner är det bara att höra av dig som en kommentar :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards